بتن ریزی کف

بتن ریزی

بتن ریزی کف

بتن ریزی

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

آرین بتن در زمینه های بتن ریزی کف و بتن ریزی سقف طبقات، بتن ریزی کف انبار ، بتن ریزی کف محوطه، بتن ریزی سکو ها و باراندازها، بتن ریزی کف سوله، بتن ریزی کف مدرسه ها، بتن ریزی کف کلیه سالن های صنعتی، بتن ریزی طبقات پارکینگ، بتن ریزی سقف عرشه فولادی و غیره ...به شما دوستان عزیز به صورت تضمینی خدمات میدهد.

برای آغاز کار بتن ریزی کف به صورت دقیق و طبق زمانبندی ابتدا برنامه‌ریزی پروژه توسط مهندسین و متخصصین آرین بتن با کارفرما مشخص می‌شود.

بتن ریزی کف

در جلسه‌ای که بین کارفرما و مهندسان و متخصصین شرکت آرین بتن برگزار می‌شود مشخص می‌گردد که افزودنی های بتن مصرفی در بتن ریزی کف سوله و بتن ریزی کف انبار به چه اندازه‌ای خواهد بود.

بتن ریزی کف

ممکن است تیم اجرایی بتن ریزی آرین بتن نسبت به نیاز و نوع کاربری مکانی که بتن ریزی باید در آن انجام گردد از آرماتوربندی و یا بتن مگر برای بتن ریزی کف سوله و بتن ریزی کف انبار استفاده کند.

برای کاهش هزینه کفسازی محوطه و بارانداز و در عین حال استفاده از مقاومت بالای سطح، استفاده از سیستم بتن ریزی کف سوله و سقف های عرشه فولادی و غیره ... به روش مکانیزه با دستگاه مجیک و ماله پروانه ای پیشنهاد می گردد.

 

بتن ریزی کف

بتن ریزی کف با ماله پروانه ای

بهره‌گیری از دستگاه ماله پروانه ای و مجیک در بتن ریزی کف، علاوه بر افزایش مقاومت سطح و تراکم بتن، از دوباره کاری و بتن ریزی مجدد سقف و افزایش هزینه‌ها جلوگیری می‌کند. به عنوان نمونه اگر بتن ریزی بصورت مکانیزه و با دستگاه ماله پروانه ای اجرا شده باشد، کارفرما نیازی به تسطیح سطح، بتن ریزی مجدد و یا ساب زدن بتن، برای کفپوش اپوکسی، پلی یورتان و یا سنگ نخواهد داشت و سطح آماده اجرای کفپوش نهایی می باشد.

آرین بتن، با داشتن متخصصین و کارشناسان و انجام وبتن ریزی به روش مکانیزه آماده ارائه خدمات به شما کارفرمایان عزیز می‌باشد.

مزیت های آرین بتن

  • سرعت اجرای بالا
  • افزایش تراکم و مقاومت بتن
  • سطح نهایی کاملا صاف و بدون خلل و فرج
  • همبستگی و یکپارچگی سطح نهایی و در نتیجه عدم کنده شدن سطح به مرور زمان
  • عدم جداشدگی بین سیمان و دانه­ بندی بتن
  • نفوذ ناپذیری بالا
  • افزایش مقاومت سایشی
  • افزایش مقاومت در برابر فرسایش بتن
  • ارزان و مقرون به صرفه

روش انجام بتن ریزی کف

بتن مصرفی در بتن کف پارکینگ و سوله بصورت نرمال توسط کارفرما سفارش داده می شود. پرسنل اجرایی شرکت آرین بتن سطح را قالب بندی کرده و شیب بندی با تراز لیزری انجام می شود.

سپس بتن توسط پمپ به روی سطح پخش میشود و پرسنل شرکت آرین بتن،  بتن را توسط دستگاه مجیک با توجه به شیب بندی انجام شده پهن نموده و سطح را با دستگاه ماله پروانه ای به مدت 10-12 ساعت پرداخت می زنند.

بتن ریزی کف

توجه داشته باشید افزودنی های بتن مثل الیاف بتن، فوق روان کننده و ... در داخل تراک میکسر به بتن اضافه میشوند که میزان مصرف آن توسط کارشناسان شرکت آرین بتن مشخص می گردد.

مراحل اجرای بتن ریزی کف

مرحله اول: اجرای بتن ریزی کف بدین صورت است که ابتدا باید کف را کاملا از سنگ های بزرگ عاری و تمیز نموده و سپس سطح زمین را صاف کرده و در مرحله بعدی مگریزی را شروع نمود.
مرحله دوم: اصلی ترین راه برای قبل از بتن ریزی کف، اجرای مگریزی است و زمانی که اجرای مگریزی کف به اتمام رسید نوبت به اجرای آرماتور بندی است.
مرحله سوم: در اجرای آرماتور بندی نباید از میلگرد های زنگ زده و یا پوسیده استفاده کرد چون در استفاده از آنها آسیب به کف وارد می شود. بعد از اجرای آرماتور بندی اجرای بتن ریزی کف می باشد.
مرحله چهارم: در اجرای بتن ریزی باید این اصل را رعایت کرد که کف سازی باید به نحوه احسن انجام شود زیرا اگر کفسازی درست نباشد باعث ترک خوردن بتن و نیز خوردگی بتن می شود بنابراین قبل از بتن ریزی باید کف کاملاً کوبیده شده و از سنگ های بزرگ عاری و تمیز گردد.
یکی از معقوله ها در اجرای بتن ریزی کف سوله و غیره دستمزد بتن ریزی است که آن هم به چند دلیل نظیر بستگی دارد مثل، مساحت پروژه , محل و مکان پروژه , وسایل مورد استفاده در پروژه و غیره ( متغیر می باشد.

نکات بتن ریزی کف

بتن ریزی کف

  • دقت در اختلاط  ومیزان عیاربتن تا پایان پروزه
  • عمل آوری وپرداخت توسط ماله برقی  ماله پروانه  وتا بدست آوردن سطح صیقلی وزیبا
  • ایجاد درزهای انبساطی استاندارد توسط دستگاه کاتر
  • آب پاشی مداوم  برروی سطح بتن برای مانده گاری وعمر بالای بتن
  • نگهداری از کف بتنی باجلوگیری از هر گونه الودگی وموادمخرب

اما بایددانست آنچه در انجام اجرای کف بتنی  مهم و ویژه جلوه می کند جلوگیری  از خطای انسانی در انجام کار است

شرکت آرین بتن با شناسایی این  مشکلات وخطاها  در اجرای کف بتنی از  آن جلوگیری می کند  و پیشتاز ونوآوری رابه شما عزیزان در پروژهایتان هدیه می کند.

بتن مگر چیست؟

بتن مگر بتنی با عیار کم سیمان است که زیر فونداسیون قرار می گیرد وبه منظور آماده سازی بستر خاک برداری شده برای آرماتور بندی و صفحه گذاری  اجرا می گردد. . بتن لاغر، بتن سبک و بتن نظافت از نام های دیگر این بتن می باشد.

ضخامت بتن مگر بین 10 تا 15 سانتی متر می باشد و از هر طرف به اندازه ی 10 الی 15 سانتی متر بیشتر از فونداسیون ریخته می شود. مقدار سیمان در این بتن بین 100 الی 150 کیلوگرم بر مترمکعب است.

بتن ریزی کف

دلیل های اصلی استفاده از بتن مگر چیست :

  • جلوگیری از نفوذ سیمان به خاک
  • جلوگیری از جذب آب بتن  توسط خاک
  • آماده سازی بستر خاک برای پی ریزی
  • صاف ، تراز و همگن کردن فونداسیون
  • اگر خاک برداری بیش از حد لازم انجام شود برای تراز کردن کف پی و پر کردن فضای خالی از بتن مگر استفاده می شود

قبل از اجرای بتن مگر بهتر است چندین مرحله را انجام دهید:

مرحله اول: قبل از اجرای بتن مگر بهتر است کف را با آب کاملا خیس کنید تا آب بتن جذب خاک نشود و باعث پوک شدن بتن نشود و اگر از شفته آهک استفاده کرده اید بهتر است شفته آهک هم مرطوب شود تا آب بتن ریزی را جذب نکند و باعث نشود بتن پوک شود.

مرحله دوم: باید بتن مگر زمانی روی شفته آهک اجرا شود که شفته مقاوم شده باشد یعنی اگر روی آن راه بروید جای کفش روی آن باقی نماند.

مرحله سوم: بتن مگر بهتر است در دستگاه های کوچک مخلوط شود.

مرحله چهارم: بتن مگر بیشتر جهت پاکسازی کف و اجرای آرماتور صورت می گیرد.

مرحله پنجم: بعد اجرای  بتن مگر بهتر است سطح آن 10 ساعت مرطوب شود بعد عملیات بعدی بتن ریزی انجام شود.

آرماتور بندی بتن ریزی کف

بعد از آماده سازی کف، حالا نوبت به اجرای آرماتور بندی می رسد در اجرای آرماتور بندی باید به چند نکته توجه کرد :

بتن ریزی کف

  • از آرماتورهای زنگ زده یا آغشته به روغن نباید استفاده شود.  در صورت وجود آلودگی باید ابتدا به پاکسازی آنها قبل از اجرا اقدام شود
  • خاموت ها ( آرماتورهای عرضی ) وظیفه نگهداری آرماتورهای طولی را دارند که باعث جلوگیری از کمانش آرماتورهای طولی در هنگام فشار بسیار زیاد است.  پس دقت شود رعایت ضوابط خاموت گذاری کم اهمیت‌تر از آرماتور اصلی نیست.
  • فاصله خاموتها از یکدیگر باید حدود ۲۰ سانتی متر باشد.
  • خاموت ها باید به وسیله سیم آرماتوربندی به آرماتورهای طولی بسته شوند.
  • تمامی آرماتور ها باید توسط قیچی مخصوص بریده شوند و نباید آرماتورها را توسط دستگاه هوا برش داد.
  • از خم کردن آرماتور در دمای زیر ۵ درجه سانتیگراد خودداری کنید.
  • فاصله آرماتورها تا سطح قالب بندی باید حداقل 5.2  سانتی متر باشد تا پوشش بتنی روی آرماتورها دارای ضخامت مناسب باشد.  این کار علاوه بر ایجاد پیوستگی بین بتن و آرماتور از زنگ زدگی و خوردگی آرماتورها محافظت می کند

قالب بندی بتن ریزی

بعد از رعایت این نکات نوبت به قالب بندی می رسد و در قالب بندی کف نیازی به قالب های بزرگ ساختمانی نیست زیرا قطر بتن کف بین 10 تا 15 سانتی متر است پس با شمشه هم می توان قالب بندی کرد.

-وظیفه قالب بندی این است که شکل و فرم میل گرد ها  و آلماتور ها و بتن خیس را تازه نگه دارد.

-بعد از اجرای قالب بندی نوبت به بتن ریزی می رسد و اجرای بتن ریزی باید حتما با عیار 350 تا 400 باشد تا بتواند مقاومت خود را حفظ کند.

-زمانی که شما برای بتن ریزی در نظر می گیرید باید طوری باشد که هوا بارانی نباشد و همچنین گرما و سرما هوا شدید نباشد زیرا در این مواقع بتن ریزی شما هیچ فایده ای ندارد چون بتن کیفیت خود را از دست می دهد.

-به همین دلیل باید در موقعیت مناسب بتن ریزی انجام داد و همچنین در زمان بتن ریزی حتما باید کف کار خیس باشد تا کف کار آب موجود در بتن را جذب نکند و باعث ترک خوردن بتن نشود.

-اجرای بتن ریزی با ماله پروانه‌ای روزانه 500 تا 1000 متر مربع و با کیفیت بالا انجام می شود و اجرای بتن ریزی با تجهیزات مدرن و با دوربین تراز انجام می شود و باعث بالا رفتن کیفیت کار می شود و تمام این کارها با متخصصین مجرب صورت می گیرد.

-اجرای بتن ریزی کف سوله در سطح صاف و شیب دار باهم فرق دارد به طوری‌کهکه در سطح تراز  بتن زمان زیادی طول می کشد تا خشک شود در حالی که در سطح شیب دار این زمان به نصف می رسد دلیل آن هم،  گرفته شدن آب بتن است.

-در اجرای بتن ریزی کف اگر سطح شیب دار باشد حتما باید قالب بندی صورت گیرد در حالی که در سطح تراز نیاز به قالب بندی نیست به وسیله دوربین تراز یاب هم می توان بتن ریزی کرد .

-زمانی که در اجرای بتن ریزی در سطح صاف از دوربین استفاده شود مقدار کار تا 2 برابر افزایش پیدا می کند اجرای بتن ریزی کف پارکینگ هم به همین صورت انجام می شود.

-اجرای بتن ریزی در مناطق گرم با مناطق سرد متفاوت است و زمان و مقدار اجرای متفاوتی نسبت به هم دارند مثلا اجرای بتن ریزی در مناطق گرم: شما در مناطق گرم نمی توانید متراژ بالایی بتن انجام دهید چون بتن زود خشک می شود و زمانی برای اجرای ماله پروانه‌ای نمی ماند بهتر است زمانی که هوا گرم است اجرای بتن ریزی را در شب انجام دهید تا هم مقدار بتن ریزی زیاد باشد و هم باعث ترک خوردن بتن نشود.

-در صورتی که در اجرای بتن ریزی در مناطق سرد بر عکس عمل می کند یعنی هم متراژ کار بالا می رود و هم زمان اجرای ماله پروانه‌ای زیاد است به همین دلیل قیمت اجرای بتن ریزی با ماله پروانه‌ای در مناطق گرم با مناطق سرد متفاوت است .

چه مواردی بر قیمت بتن ریزی تاثیر می گذارد:

مواردی که در قیمت پیش‌نهادی گروه بتن‌ریزی تأثیرگذار می باشد به صورت زیر است:

بستگی به ارتفاع بتنی که باید مورد استفاده قرار بگیرد.

بستگی به مسیر و فاصله‌ ایی که از کارگاه یا کارخانه‌ی ساخت بتن تا محل  انجام پروژه مورد نظر.

بستگی به حجم بتن‌ریزی که مورد استفاده قرار می گیرد.

بستگی به نوع و عیار بتنی که باید استفاده شود.

بستگی به زمانی که در هر روز کار انجام می شود.

بستگی به محل بتن‌ ریزی که باید در آنجا بتن ریزی اجرا شود.

بستگی به زمانی که برای اجرای پروژه در نظر گرفته می شود.

بستگی به سرعت اجرای کار.

بستگی به مدت زمان اجرای بتن‌ریزی.

بستگی به شرایط آب و ‌هوایی پروژه در هنگام انجام پروژه.

بستگی به میزان سختی کار با مصالح مورد استفاده که باید انجا شود.

  • ۹۸/۰۹/۲۸
  • ariya beton

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی